Pods Kft. – Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Letölthető PDF változat: Általános Szerződési Feltételek (PDF)
Hatályos: 2025. november 16. napjától a következő módosítás közzétételéig
Verzió: 2.3
1. A Szolgáltató adatai
Szolgáltató neve: Pods Kft.
Székhely / Ügyfélszolgálat címe: 1042 Budapest, Rózsa utca 4. 10/55
Cégjegyzékszám: 01-09-880075
Adószám: 13313065-2-41
Bejegyző cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Képviselő: Sramkó Zoltán ügyvezető
Weboldal: https://caffegioia.hu
E-mail: info@caffegioia.hu
Telefon: +36 70 741 8133
Tárhelyszolgáltató (adatfeldolgozó, adatfeldolgozói szerződés alapján):
Next-IT Consulting Kft.
1161 Budapest, Rózsa utca 34. 1. a.
2. Az ÁSZF tárgyi és személyi hatálya
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza a Pods Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett caffegioia.hu webáruházon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
Az ÁSZF kiterjed minden olyan adásvételi szerződésre, amely a caffegioia.hu weboldalon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül jön létre a Szolgáltató és a vásárló (a továbbiakban: Vásárló vagy Fogyasztó) között.
A Webáruház szolgáltatásait igénybe vevő minden felhasználó köteles megismerni és elfogadni az ÁSZF rendelkezéseit. A Webáruház használata, illetve a megrendelés elküldése az ÁSZF elfogadásának minősül.
3. Megvásárolható termékek köre
A Webáruházban elsősorban az alábbi termékkategóriák érhetők el:
- szemes kávé;
- őrölt kávé;
- kávékapszula;
- E.S.E. kávépárna;
- kávégépek és kapcsolódó kiegészítők.
A termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit és fogyasztói árát a konkrét termékoldal tartalmazza. A termékek mellett feltüntetett árak bruttó árak, tartalmazzák a mindenkori általános forgalmi adót (ÁFA). A feltüntetett árak magyar forintban (HUF) értendők.
4. A Webáruház használata, regisztráció
A vásárlásra regisztrált és regisztráció nélküli felhasználó (vendég vásárló) is jogosult. A regisztráció során a Vásárló valós adatokat köteles megadni, és felelős azok pontosságáért, naprakészségéért.
A felhasználói fiókba történő bejelentkezéshez szükséges jelszó bizalmas kezelése a Vásárló felelőssége. A Szolgáltató nem felel a jogosulatlan hozzáférésből eredő károkért, ha az a nem megfelelő jelszókezelésre vezethető vissza.
Vendégvásárlás esetén az adatmegőrzési időket az Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza.
5. Rendelés menete, a szerződés létrejötte
- A Vásárló kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket, és a „Kosárba" gombra kattintva a terméket a kosarába helyezi.
- A kosár tartalma bármikor módosítható (darabszám változtatása, termék eltávolítása).
- A Vásárló megadja a számlázási és szállítási adatokat.
- A Vásárló kiválasztja a szállítási módot és a fizetési módot.
- A rendelés összesító oldal áttekintése után a Vásárló az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadásával véglegesíti a rendelést.
- A rendelés elküldését követően a rendszer automatikus e-mailt küld a rendelés beérkezéséről (ez még nem jelenti a rendelés elfogadását).
- A Szolgáltató a rendelés feldolgozását követően külön e-mailben visszaigazolja a rendelés elfogadását és teljesítését. A szerződés a visszaigazoló e-mail Vásárló általi kézbesítésével jön létre (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. §).
A szerződés nyelve magyar. Külföldi Vásárló esetén is a magyar nyelvű ÁSZF és tájékoztatás az irányadó. A szerződés elektronikus úton jön létre, és a Szolgáltató azt elektronikus formában nyilvántartja. A Vásárló számára – saját felhasználói fiókjába történő bejelentkezés után – hozzáférhetővé teszi.
6. Árak, árhibák kezelése
A Webáruházban megjelenített árak bruttó árak, ÁFÁ-t tartalmaznak, azonban nem tartalmazzák a szállítás költségét. A szállítási díj a rendelés folyamata során, a véglegesítés előtt kerül külön feltüntetésre.
Nyilvánvalóan téves, hibás árnak minősül többek között:
- 0 Ft vagy 1 Ft ár;
- a termék általánosan ismert vagy piaci árának 90%-ánál alacsonyabb ár (például 500 Ft egy 5000 Ft-os kávé helyett);
- olyan ár, amely egy átlagos fogyasztó számára is felismerhetően hibás.
Nyilvánvaló árhiba esetén a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron értékesíteni (Ptk. 6:86. § – a Vásárló köteles felismerni a nyilvánvaló hibát). Ilyen esetben a Szolgáltató haladéktalanul értesíti a Vásárlót a helyes árról, aki jogosult eldönteni, hogy a helyes áron is fenntartja-e megrendelését. Amennyiben a Vásárló a helyes árat nem fogadja el, úgy a szerződés nem jön létre, illetve megszűnik.
7. Fizetési módok
A Webáruházban elérhető fizetési módokat a Szolgáltató külön oldalon részletezi:
A jelen ÁSZF szerint a főbb fizetési módok:
- online bankkártyás fizetés (CIB Bank / SimplePay rendszerén keresztül – a bankkártya-adatok közvetlenül a CIB Bank rendszerébe kerülnek, azokhoz a Pods Kft. nem fér hozzá);
- előre utalás banki átutalással;
- utánvét (a futárnál vagy csomagautomatánál készpénzzel vagy – ahol elérhető – bankkártyával).
A fizetési módok részletes leírása, az esetleges többletköltségek, illetve a bankszámla adatok mindig az aktuális „Fizetési információk" oldalon érhetők el.
8. Szállítási módok, szállítási díjak
A szállítási módok és díjak részletes leírását a Szolgáltató külön oldalon teszi közzé:
A szállítás főbb módjai (az aktuális rendelkezésre állás függvényében):
- Foxpost csomagautomata;
- Sameday futárszolgálat;
- Magyar Posta (MPL) házhoz szállítás;
- Magyar Posta (MPL) PostaPont / csomagautomata.
A mindenkori szállítási díjak a rendelési folyamat során, a rendelés véglegesítése előtt láthatók, és a szállítási információkat tartalmazó oldalon is megjelennek.
9. Teljesítési határidő
A Szolgáltató a készleten lévő, visszaigazolt megrendelések teljesítését általában 1–3 munkanapon belül megkezdi, és a termékeket átadja a választott futárszolgálat részére.
Amennyiben egy termék átmenetileg nem elérhető vagy a teljesítés késedelmet szenved, a Szolgáltató e-mailben vagy telefonon értesíti a Vásárlót, aki eldöntheti, hogy fenntartja-e megrendelését későbbi teljesítéssel, vagy eláll a szerződéstől.
10. Elállási jog (Fogyasztót megillető 14 napos elállás)
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a Fogyasztónak minősülő Vásárlót (indoklás nélküli) elállási jog illeti meg távollévők között kötött szerződés esetén.
Az elállási határidő:
- termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 14 naptári nap;
- ha egy megrendelés keretében több termék kerül kiszállításra, és azok eltérő időpontban érkeznek: az utoljára átvett termék átvételének napjától számított 14 naptári nap.
Az elállási jog gyakorlásához a Fogyasztó egyértelmű nyilatkozatot köteles tenni (pl. postai úton, e-mailben megküldött nyilatkozat). A Szolgáltató az elállási jog gyakorlásához „Elállási nyilatkozat mintát" is biztosít, amely azonban nem kötelező jellegű.
Elállási nyilatkozat megküldése:
- Postai úton: Pods Kft., 1042 Budapest, Rózsa utca 4. 10/55
- E-mailben: info@caffegioia.hu
Az elállási határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
10.1. A termék visszaküldése elállás esetén
Elállás esetén a Fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni a Szolgáltató részére a következő címre:
Visszaküldési cím:
Pods Kft.
1042 Budapest, Rózsa utca 4. 10/55
A termék visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. Utánvétes csomagokat a Szolgáltató nem vesz át.
10.2. A Fogyasztót megillető visszatérítés
Elállás esetén a Szolgáltató a Fogyasztó által megfizetett összeget – ideértve a termék(ek) ellenértékét és az alap (legolcsóbb, szokásos) szállítási mód díját is – legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti. Ha a Fogyasztó a legolcsóbbtól eltérő, többletköltséggel járó szállítási módot választott, ennek többletdíját a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni.
A Szolgáltató a visszatérítést – főszabály szerint – ugyanazzal a fizetési móddal teljesíti, amelyet a Fogyasztó az eredeti ügylet során igénybe vett, kivéve, ha a Fogyasztó másba nem egyezik bele; a visszatérítésből a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terhelheti.
A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg a terméket vissza nem kapta, vagy a Fogyasztó hitelt érdemlően nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
10.3. Az elállási jog alóli kivételek
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát többek között az alábbi esetekben (a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § alapján):
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza (például bizonyos higiéniai és testápolási termékek);
- olyan termék esetén, amelyet a Fogyasztó kifejezett kérésére, egyedi igényei szerint állítottak elő (egyedi csomagolás, feliratozás stb.);
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékek esetén, amennyiben azok jellege miatt a visszaküldésre alkalmatlan állapotba kerültek.
Élelmiszernek minősülő termékek (pl. szemes kávé, őrölt kávé, kávékapszula, E.S.E. kávépárna) esetében:
- Bontatlan csomagolású termékek: az elállási jog gyakorolható a vonatkozó jogszabályok általános szabályai szerint.
- Felbontott csomagolású termékek: az elállási jog higiéniai és egészségvédelmi okokból kizárt.
A Fogyasztó kizárólag az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, amelyet a Szolgáltató a visszatérítendő összegből jogosult ésszerűen levonni.
11. Kellékszavatosság
A Vásárlót a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) szabályai szerinti kellékszavatosság illeti meg. A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Vásárló szavatossági igényt érvényesíthet.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a Fogyasztó a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A Fogyasztó kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Fogyasztó a kijavítást vagy kicserélést nem kérte, vagy nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja (kijavíttathatja), illetve végső esetben elállhat a szerződéstől.
Élelmiszernek minősülő termékek (például szemes kávé, őrölt kávé, kávékapszula, E.S.E. kávépárna) esetében a kellékszavatossági jogok a termék csomagolásán feltüntetett minőségmegőrzési idő lejártáig, de legfeljebb a teljesítéstől számított két évig gyakorolhatók.
Fontos: Ha a termék a minőségmegőrzési idő lejárta előtt már hibás volt, a Fogyasztó szavatossági joga a Ptk. 6:157. § alapján érvényesíthető. A minőségmegőrzési idő lejárta után szavatossági igény nem érvényesíthető.
12. Kötelező jótállás (kávégépek és tartós fogyasztási cikkek)
A Szolgáltatót a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján bizonyos – a rendelet mellékletében meghatározott – tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában kötelező jótállási kötelezettség terheli.
A jótállás időtartama – a mindenkor hatályos jogszabályok szerint – az eladási ár függvényében jelenleg az alábbi:
- 10 000 Ft-ot elérő, de 250 000 Ft-ot meg nem haladó eladási ár esetén: 2 év jótállás;
- 250 000 Ft eladási ár felett: 3 év jótállás.
10 000 Ft alatti eladási árú termékekre jogszabály alapján kötelező jótállás nem vonatkozik; ezekre a Szolgáltató önkéntes jótállást vállalhat, amelynek feltételeit külön tünteti fel.
A jótállási határidő a termék Fogyasztó részére történő átadásának napján kezdődik. A Szolgáltató a bejelentett hibát legkésőbb a hiba bejelentésétől számított, jogszabályban meghatározott határidőn belül köteles kijavítani vagy a terméket kicserélni.
Fontos: A jótállás kizárólag a tartós fogyasztási cikkekre – különösen a kávégépekre és kapcsolódó elektromos eszközökre – vonatkozik. A kávétermékek (szemes kávé, őrölt kávé, kávékapszula, E.S.E. kávépárna) élelmiszernek minősülnek, ezekre jótállás nem értelmezhető.
13. Panaszkezelés
A Vásárló a termékekkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- E-mail: info@caffegioia.hu
- Telefon: +36 70 741 8133
- Postai cím: Pods Kft., 1042 Budapest, Rózsa utca 4. 10/55
Szóbeli panasz esetén a Szolgáltató köteles a panaszt haladéktalanul megvizsgálni, és szükség szerint azonnal orvosolni. Ha a Fogyasztó a szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy példányát a Fogyasztónak átadja, vagy – telefonon közölt panasz esetén – legkésőbb a válasszal egyidejűleg megküldi.
Az írásbeli, illetve a jegyzőkönyvbe vett panaszra a Szolgáltató legkésőbb 30 napon belül írásban válaszol (Fgytv. 17/A. §). A panaszról készült jegyzőkönyvet és az arra adott választ a Szolgáltató a vonatkozó jogszabályi előírások szerint 5 évig megőrzi.
14. Békéltető Testület, egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez, illetve a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testülethez fordulhat.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Honlap: https://bekeltet.bkik.hu
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
A Szolgáltató a békéltető testületi eljárásban együttműködésre köteles.
A Fogyasztó a panaszával jogosult a lakóhelye szerint illetékes járási (kerületi) hivatalhoz, valamint polgári bírósághoz is fordulni.
14.1. Online vitarendezési platform (ODR)
A Fogyasztó az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon (ODR) keresztül is jogosult panaszát benyújtani:
https://ec.europa.eu/consumers/odr
15. Felelősség korlátozása
A Szolgáltató nem felel a rajta kívül álló, elháríthatatlan külső okból (vis maior, pl. háború, természeti katasztrófa, országos szintű hálózati zavar stb.), vagy a harmadik fél szolgáltató (tárhelyszolgáltató, futárszolgálat, bank, egyéb közreműködő) hibájából eredő, átmeneti szolgáltatás-kiesésért, illetve késedelemért.
16. Adatkezelés
A Szolgáltató által végzett adatkezelés részletes szabályait a „Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató" tartalmazza, amely az alábbi oldalon érhető el:
https://caffegioia.hu/adatvedelem
Jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi az Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató.
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ a működéséhez, statisztikai és marketing célokra. A cookie-k részletes leírását az Adatkezelési Tájékoztató 5. pontja tartalmazza.
17. Az ÁSZF módosítása
A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosításról a Szolgáltató a Webáruház felületén keresztül, jól látható módon tájékoztatja a felhasználókat.
A módosított rendelkezések a közzétételt követően leadott megrendelésekre irányadóak. A már létrejött szerződésekre a szerződéskötéskor hatályos ÁSZF az irányadó.
18. Irányadó jog, záró rendelkezések
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben különösen az alábbi jogszabályok rendelkezései az irányadók:
- 2013. évi V. törvény – Polgári Törvénykönyv (Ptk.);
- 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról (Eker. tv.);
- 1997. évi CLV. törvény – Fogyasztóvédelmi törvény (Fgytv.);
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet – az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról.
Jelen ÁSZF 2025. november 16. napján lép hatályba, és a következő módosítás közzétételéig érvényes.
***
Utolsó frissítés: 2025. november 16.
Verzió: 2.3


