Menü
Kosár

Á.SZ.F.

Pods Kft. – ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Pods Kft. – Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Letölthető PDF változat: Általános Szerződési Feltételek (PDF)

Hatályos: 2025. november 16. napjától a következő módosítás közzétételéig
Verzió: 2.3

1. A Szolgáltató adatai

Szolgáltató neve: Pods Kft.

Székhely / Ügyfélszolgálat címe: 1042 Budapest, Rózsa utca 4. 10/55

Cégjegyzékszám: 01-09-880075

Adószám: 13313065-2-41

Bejegyző cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Képviselő: Sramkó Zoltán ügyvezető

Weboldal: https://caffegioia.hu

E-mail: info@caffegioia.hu

Telefon: +36 70 741 8133

Tárhelyszolgáltató (adatfeldolgozó, adatfeldolgozói szerződés alapján):
Next-IT Consulting Kft.
1161 Budapest, Rózsa utca 34. 1. a.

2. Az ÁSZF tárgyi és személyi hatálya

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza a Pods Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett caffegioia.hu webáruházon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások igénybevételének feltételeit.

Az ÁSZF kiterjed minden olyan adásvételi szerződésre, amely a caffegioia.hu weboldalon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül jön létre a Szolgáltató és a vásárló (a továbbiakban: Vásárló vagy Fogyasztó) között.

A Webáruház szolgáltatásait igénybe vevő minden felhasználó köteles megismerni és elfogadni az ÁSZF rendelkezéseit. A Webáruház használata, illetve a megrendelés elküldése az ÁSZF elfogadásának minősül.

3. Megvásárolható termékek köre

A Webáruházban elsősorban az alábbi termékkategóriák érhetők el:

  • szemes kávé;
  • őrölt kávé;
  • kávékapszula;
  • E.S.E. kávépárna;
  • kávégépek és kapcsolódó kiegészítők.

A termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit és fogyasztói árát a konkrét termékoldal tartalmazza. A termékek mellett feltüntetett árak bruttó árak, tartalmazzák a mindenkori általános forgalmi adót (ÁFA). A feltüntetett árak magyar forintban (HUF) értendők.

4. A Webáruház használata, regisztráció

A vásárlásra regisztrált és regisztráció nélküli felhasználó (vendég vásárló) is jogosult. A regisztráció során a Vásárló valós adatokat köteles megadni, és felelős azok pontosságáért, naprakészségéért.

A felhasználói fiókba történő bejelentkezéshez szükséges jelszó bizalmas kezelése a Vásárló felelőssége. A Szolgáltató nem felel a jogosulatlan hozzáférésből eredő károkért, ha az a nem megfelelő jelszókezelésre vezethető vissza.

Vendégvásárlás esetén az adatmegőrzési időket az Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza.

5. Rendelés menete, a szerződés létrejötte

  1. A Vásárló kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket, és a „Kosárba" gombra kattintva a terméket a kosarába helyezi.
  2. A kosár tartalma bármikor módosítható (darabszám változtatása, termék eltávolítása).
  3. A Vásárló megadja a számlázási és szállítási adatokat.
  4. A Vásárló kiválasztja a szállítási módot és a fizetési módot.
  5. A rendelés összesító oldal áttekintése után a Vásárló az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadásával véglegesíti a rendelést.
  6. A rendelés elküldését követően a rendszer automatikus e-mailt küld a rendelés beérkezéséről (ez még nem jelenti a rendelés elfogadását).
  7. A Szolgáltató a rendelés feldolgozását követően külön e-mailben visszaigazolja a rendelés elfogadását és teljesítését. A szerződés a visszaigazoló e-mail Vásárló általi kézbesítésével jön létre (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. §).

A szerződés nyelve magyar. Külföldi Vásárló esetén is a magyar nyelvű ÁSZF és tájékoztatás az irányadó. A szerződés elektronikus úton jön létre, és a Szolgáltató azt elektronikus formában nyilvántartja. A Vásárló számára – saját felhasználói fiókjába történő bejelentkezés után – hozzáférhetővé teszi.

6. Árak, árhibák kezelése

A Webáruházban megjelenített árak bruttó árak, ÁFÁ-t tartalmaznak, azonban nem tartalmazzák a szállítás költségét. A szállítási díj a rendelés folyamata során, a véglegesítés előtt kerül külön feltüntetésre.

Nyilvánvalóan téves, hibás árnak minősül többek között:

  • 0 Ft vagy 1 Ft ár;
  • a termék általánosan ismert vagy piaci árának 90%-ánál alacsonyabb ár (például 500 Ft egy 5000 Ft-os kávé helyett);
  • olyan ár, amely egy átlagos fogyasztó számára is felismerhetően hibás.

Nyilvánvaló árhiba esetén a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron értékesíteni (Ptk. 6:86. § – a Vásárló köteles felismerni a nyilvánvaló hibát). Ilyen esetben a Szolgáltató haladéktalanul értesíti a Vásárlót a helyes árról, aki jogosult eldönteni, hogy a helyes áron is fenntartja-e megrendelését. Amennyiben a Vásárló a helyes árat nem fogadja el, úgy a szerződés nem jön létre, illetve megszűnik.

7. Fizetési módok

A Webáruházban elérhető fizetési módokat a Szolgáltató külön oldalon részletezi:

Fizetési információk

A jelen ÁSZF szerint a főbb fizetési módok:

  • online bankkártyás fizetés (CIB Bank / SimplePay rendszerén keresztül – a bankkártya-adatok közvetlenül a CIB Bank rendszerébe kerülnek, azokhoz a Pods Kft. nem fér hozzá);
  • előre utalás banki átutalással;
  • utánvét (a futárnál vagy csomagautomatánál készpénzzel vagy – ahol elérhető – bankkártyával).

A fizetési módok részletes leírása, az esetleges többletköltségek, illetve a bankszámla adatok mindig az aktuális „Fizetési információk" oldalon érhetők el.

8. Szállítási módok, szállítási díjak

A szállítási módok és díjak részletes leírását a Szolgáltató külön oldalon teszi közzé:

Szállítási információk

A szállítás főbb módjai (az aktuális rendelkezésre állás függvényében):

  • Foxpost csomagautomata;
  • Sameday futárszolgálat;
  • Magyar Posta (MPL) házhoz szállítás;
  • Magyar Posta (MPL) PostaPont / csomagautomata.

A mindenkori szállítási díjak a rendelési folyamat során, a rendelés véglegesítése előtt láthatók, és a szállítási információkat tartalmazó oldalon is megjelennek.

9. Teljesítési határidő

A Szolgáltató a készleten lévő, visszaigazolt megrendelések teljesítését általában 1–3 munkanapon belül megkezdi, és a termékeket átadja a választott futárszolgálat részére.

Amennyiben egy termék átmenetileg nem elérhető vagy a teljesítés késedelmet szenved, a Szolgáltató e-mailben vagy telefonon értesíti a Vásárlót, aki eldöntheti, hogy fenntartja-e megrendelését későbbi teljesítéssel, vagy eláll a szerződéstől.

10. Elállási jog (Fogyasztót megillető 14 napos elállás)

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a Fogyasztónak minősülő Vásárlót (indoklás nélküli) elállási jog illeti meg távollévők között kötött szerződés esetén.

Az elállási határidő:

  • termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 14 naptári nap;
  • ha egy megrendelés keretében több termék kerül kiszállításra, és azok eltérő időpontban érkeznek: az utoljára átvett termék átvételének napjától számított 14 naptári nap.

Az elállási jog gyakorlásához a Fogyasztó egyértelmű nyilatkozatot köteles tenni (pl. postai úton, e-mailben megküldött nyilatkozat). A Szolgáltató az elállási jog gyakorlásához „Elállási nyilatkozat mintát" is biztosít, amely azonban nem kötelező jellegű.

Elállási nyilatkozat megküldése:

Az elállási határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

10.1. A termék visszaküldése elállás esetén

Elállás esetén a Fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni a Szolgáltató részére a következő címre:

Visszaküldési cím:
Pods Kft.
1042 Budapest, Rózsa utca 4. 10/55

A termék visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. Utánvétes csomagokat a Szolgáltató nem vesz át.

10.2. A Fogyasztót megillető visszatérítés

Elállás esetén a Szolgáltató a Fogyasztó által megfizetett összeget – ideértve a termék(ek) ellenértékét és az alap (legolcsóbb, szokásos) szállítási mód díját is – legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti. Ha a Fogyasztó a legolcsóbbtól eltérő, többletköltséggel járó szállítási módot választott, ennek többletdíját a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni.

A Szolgáltató a visszatérítést – főszabály szerint – ugyanazzal a fizetési móddal teljesíti, amelyet a Fogyasztó az eredeti ügylet során igénybe vett, kivéve, ha a Fogyasztó másba nem egyezik bele; a visszatérítésből a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terhelheti.

A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg a terméket vissza nem kapta, vagy a Fogyasztó hitelt érdemlően nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

10.3. Az elállási jog alóli kivételek

A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát többek között az alábbi esetekben (a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § alapján):

  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza (például bizonyos higiéniai és testápolási termékek);
  • olyan termék esetén, amelyet a Fogyasztó kifejezett kérésére, egyedi igényei szerint állítottak elő (egyedi csomagolás, feliratozás stb.);
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékek esetén, amennyiben azok jellege miatt a visszaküldésre alkalmatlan állapotba kerültek.

Élelmiszernek minősülő termékek (pl. szemes kávé, őrölt kávé, kávékapszula, E.S.E. kávépárna) esetében:

  • Bontatlan csomagolású termékek: az elállási jog gyakorolható a vonatkozó jogszabályok általános szabályai szerint.
  • Felbontott csomagolású termékek: az elállási jog higiéniai és egészségvédelmi okokból kizárt.

A Fogyasztó kizárólag az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, amelyet a Szolgáltató a visszatérítendő összegből jogosult ésszerűen levonni.

11. Kellékszavatosság

A Vásárlót a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) szabályai szerinti kellékszavatosság illeti meg. A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Vásárló szavatossági igényt érvényesíthet.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a Fogyasztó a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A Fogyasztó kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Fogyasztó a kijavítást vagy kicserélést nem kérte, vagy nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja (kijavíttathatja), illetve végső esetben elállhat a szerződéstől.

Élelmiszernek minősülő termékek (például szemes kávé, őrölt kávé, kávékapszula, E.S.E. kávépárna) esetében a kellékszavatossági jogok a termék csomagolásán feltüntetett minőségmegőrzési idő lejártáig, de legfeljebb a teljesítéstől számított két évig gyakorolhatók.

Fontos: Ha a termék a minőségmegőrzési idő lejárta előtt már hibás volt, a Fogyasztó szavatossági joga a Ptk. 6:157. § alapján érvényesíthető. A minőségmegőrzési idő lejárta után szavatossági igény nem érvényesíthető.

12. Kötelező jótállás (kávégépek és tartós fogyasztási cikkek)

A Szolgáltatót a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján bizonyos – a rendelet mellékletében meghatározott – tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában kötelező jótállási kötelezettség terheli.

A jótállás időtartama – a mindenkor hatályos jogszabályok szerint – az eladási ár függvényében jelenleg az alábbi:

  • 10 000 Ft-ot elérő, de 250 000 Ft-ot meg nem haladó eladási ár esetén: 2 év jótállás;
  • 250 000 Ft eladási ár felett: 3 év jótállás.

10 000 Ft alatti eladási árú termékekre jogszabály alapján kötelező jótállás nem vonatkozik; ezekre a Szolgáltató önkéntes jótállást vállalhat, amelynek feltételeit külön tünteti fel.

A jótállási határidő a termék Fogyasztó részére történő átadásának napján kezdődik. A Szolgáltató a bejelentett hibát legkésőbb a hiba bejelentésétől számított, jogszabályban meghatározott határidőn belül köteles kijavítani vagy a terméket kicserélni.

Fontos: A jótállás kizárólag a tartós fogyasztási cikkekre – különösen a kávégépekre és kapcsolódó elektromos eszközökre – vonatkozik. A kávétermékek (szemes kávé, őrölt kávé, kávékapszula, E.S.E. kávépárna) élelmiszernek minősülnek, ezekre jótállás nem értelmezhető.

13. Panaszkezelés

A Vásárló a termékekkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • E-mail: info@caffegioia.hu
  • Telefon: +36 70 741 8133
  • Postai cím: Pods Kft., 1042 Budapest, Rózsa utca 4. 10/55

Szóbeli panasz esetén a Szolgáltató köteles a panaszt haladéktalanul megvizsgálni, és szükség szerint azonnal orvosolni. Ha a Fogyasztó a szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy példányát a Fogyasztónak átadja, vagy – telefonon közölt panasz esetén – legkésőbb a válasszal egyidejűleg megküldi.

Az írásbeli, illetve a jegyzőkönyvbe vett panaszra a Szolgáltató legkésőbb 30 napon belül írásban válaszol (Fgytv. 17/A. §). A panaszról készült jegyzőkönyvet és az arra adott választ a Szolgáltató a vonatkozó jogszabályi előírások szerint 5 évig megőrzi.

14. Békéltető Testület, egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez, illetve a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testülethez fordulhat.

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Honlap: https://bekeltet.bkik.hu
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

A Szolgáltató a békéltető testületi eljárásban együttműködésre köteles.

A Fogyasztó a panaszával jogosult a lakóhelye szerint illetékes járási (kerületi) hivatalhoz, valamint polgári bírósághoz is fordulni.

14.1. Online vitarendezési platform (ODR)

A Fogyasztó az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon (ODR) keresztül is jogosult panaszát benyújtani:

https://ec.europa.eu/consumers/odr

15. Felelősség korlátozása

A Szolgáltató nem felel a rajta kívül álló, elháríthatatlan külső okból (vis maior, pl. háború, természeti katasztrófa, országos szintű hálózati zavar stb.), vagy a harmadik fél szolgáltató (tárhelyszolgáltató, futárszolgálat, bank, egyéb közreműködő) hibájából eredő, átmeneti szolgáltatás-kiesésért, illetve késedelemért.

16. Adatkezelés

A Szolgáltató által végzett adatkezelés részletes szabályait a „Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató" tartalmazza, amely az alábbi oldalon érhető el:

https://caffegioia.hu/adatvedelem

Jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi az Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató.

A weboldal cookie-kat (sütiket) használ a működéséhez, statisztikai és marketing célokra. A cookie-k részletes leírását az Adatkezelési Tájékoztató 5. pontja tartalmazza.

17. Az ÁSZF módosítása

A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosításról a Szolgáltató a Webáruház felületén keresztül, jól látható módon tájékoztatja a felhasználókat.

A módosított rendelkezések a közzétételt követően leadott megrendelésekre irányadóak. A már létrejött szerződésekre a szerződéskötéskor hatályos ÁSZF az irányadó.

18. Irányadó jog, záró rendelkezések

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben különösen az alábbi jogszabályok rendelkezései az irányadók:

  • 2013. évi V. törvény – Polgári Törvénykönyv (Ptk.);
  • 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról (Eker. tv.);
  • 1997. évi CLV. törvény – Fogyasztóvédelmi törvény (Fgytv.);
  • 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet – az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról.

Jelen ÁSZF 2025. november 16. napján lép hatályba, és a következő módosítás közzétételéig érvényes.


***
Utolsó frissítés: 2025. november 16.
Verzió: 2.3

Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.